onsdag 25 februari 2009

Lapptäcke/överkast


Att hitta roliga överkast till barnrum är inte lätt. Storasyster har ett jättefint från Indiska, men vad skulle Lillasyster få? Jag fick för mig att jag skulle sy ett lapptäcke, kollade böcker på biblioteket, sökte på nätet osv. Sen bestämde jag mig för att bara sätta igång och sy av det jag hade hemma, ett enkelt med stora rutor bara. Resultatet blev helt galet, men ganska roligt ändå...

Jag vadderade med ett gammalt sommartäcke. Tryckte med textilfärg på några rutor också. De stora rutorna är ikea-tyg som Lillasyster har i sitt rum som gardiner och på taklampan också. Väggarna i rummet är ljust grå, så rummet är inrett med mycket färger...

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hade hittat till min blogg, för då hittade jag ju din! Fina saker du har pysslat ihop! Ett lapptäcke skulle jag också vilja göra, med "minnesvärda" tyger (typ sonens första tröja och sånt), men dels vet jag inte om jag har hjärta att klippa i de grejorna och sen känns det som ett sånt där evighetsprojekt som aldrig blir klart...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilket fint lapptäcke!
    Jag sydde faktiskt mitt allra första lapptäcke igår. Men hittills är bara rutmönstret klart, nu behöver jag nån form av vadd att fylla täcket med.. Vad använde du dig av? Besök gärna min blogg!
    mvh/Linn

    SvaraRadera