söndag 17 januari 2010

Tubhalsdukar

Storasysters kompis kom hit en dag under julledigheten och hon hade en bra halsduk. En tub i trikåtyg som man även kunde dra upp på huvudet om man frös, sa hon. När barnen lekte passade jag på att mäta tubhalsduken, så att jag kunde kopiera den.


Den första (i mitten) jag sydde blev lite väl stor till barnen, så den blir till mig själv. Sen sydde jag en grön-rosa till Storasyster och en rosa-cerise till Lillasyster. Jag tror att tyget är lite tjockare än vad orginalet var, men det gör inget. Tyget är från E-slöjd och jag köpte det på symässan förra våren. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag köpte en massa tyg som jag sedan inte haft lust att använda... Men nu är jag helsugen på att sy mer, det är bara så besvärligt att inte ha någon plats där symaskinen kan stå framme hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Du gjorde helt rätt i att köpa på dig tygerna!! Jag har samma problem med symaskinen - jättesugen att sy men jobbigt att släpa fram maskinen varje gång. Håller på att försöka få till en syplats i mitt andra hobbyrum - tvättstugan...

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina de är! Vad har du för mått??? Blev jättesugen på att sy en både till mig själv och lilltjejen!

    SvaraRadera