fredag 1 mars 2013

Garn

Ojojoj, jag som försöker göra mig av med mitt garnlager... Min LYS lägger ner :-(
Då blir det köp-tvång istället för köp-stopp... Jag menar, kan man låta bli att handla när det är 50% på allt?!
791 kr gick hela kalaset på och jag hade ändå önskat att jag kunde handla mer.



Lovikka-garnet ska bli ett par hederliga lovikkavantar, måste testa, har aldrig gjort sådana förut.
Svarta alpaca silk - mössa till sambon.
Röd-rosa babyull - mössa till mig (eller Lillasyster).
Lila+cerise samo -tovade tofflor till mig
Tilda - bra att ha till amigurumis
Gröna + svarta alpaca silk - mössa och vantar/pulsvärmare till mig
Vita smootie - någon vacker sjal
Cerise+rosa alpaca silk vet jag inte riktigt

Knitpro-toppar 3 och 4,5, kabel 80 cm och förlängningsgrejer till kablarna.

Känner mig väldigt glad och nöjd!

Kanske åker tillbaka imorgon, Storasyster har ingen tröja i ull... Och lite garn som barnen kan lära sig sticka med kanske jag också behöver... Och jag skulle ju vilja virka en spindelsjal med spetskant...

2 kommentarer:

  1. Vilka fynd! Lovikka-vantar är ju oumbärliga, har använt mina varje dag hela vintern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I butiken hörde jag en kvinna som sa: ingen vill ju ha lovikkavantar nu för tiden... Undrar vilken värld hon lever i tänkte jag! Hon hade stickat till ett barnbarn som inte hade använt dem, men det kanske inte är så konstigt att ett barn inte gillar dem, fastnar mycket snö i dem.

      Radera