fredag 20 november 2015

Reflexgarn-mössor

På syfestivalen köpte jag Galaxy reflexgarn för att göra varsin mössa till barnen. Det gick fort som attan att sticka eftersom garnet är tjockt och jag stickade med stickor 8. Jag fick med ett mönster, men det tyckte jag inte var så snyggt, så jag improviserade istället.

Lillasysters mössa:



Storasysters mössa:



Min stickfasthet verkar inte ha stämt över huvud taget med vad som står i mönstret. Tror jag lade upp 50 maskor till Lillasysters rosa och 56 maskor till Storasysters grå mössa. Barnen är nöjda och jag med eftersom de inte är så bra på att använda reflexer... :-)

Garn: Galaxy från Svarta Fåret.
Stickor: 8
Mönster: improviserat

1 kommentar:

  1. Jag sitter och googlar på just detta problem. Maskantalet i beskrivningen stämmer inte överhuvudtaget med min stickfasthet, men jag trodde det var jag som inte fattade beskrivningen. Nybörjare som jag är.
    Jag ska genast testa med dina 56 maskor istället och se om det funkar bättre.

    SvaraRadera