måndag 3 juli 2017

Bak-inferno

Ville göra en marängtårta att ta med till jobbet idag eftersom både jag och en go kollega fyller år på samma dag. Samma recept som DETTA har jag använt. Smaskens med grädde, banan och daimkross! 🎂



Jag glömde tyvärr att fota den färdiga tårtan, här ser den mest ut som en katastrof, men god var den! 😋

När jag fick fyra äggulor över tänkte jag att det var bäst att göra något av dem också. Hittade recept på Guldkaka, men jag gjorde muffins istället (15 st, gräddades i ca 15 min i 175 grader). Blev goda, om än lite bleka.


Och så kom jag på att jag tidigare i juni tänkt göra hallongrottor, men av olika anledningar blev det inte av. Varför inte göra sådana också, så finns det lite fika till de sommarlovslediga barnen?! Men det kändes onödigt att öppna ny hallonsylt, bättre att göra av med den gamla jordgubbssylten → Jordgubbsgrottor blev det alltså! Gott det också 😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar