tisdag 12 september 2017

Pulsvärmare nr två och två tenntrådsarmband

Min moster såg mitt silvriga tenntrådsarmband och ville gärna ha ett likadant. Det får hon naturligtvis! En gammal kollega såg det också och kom på att hon ville ha ett vitt armband av enklare modell, och det fixade jag så klart också! :)




Pulsvärmarna som jag stickat till mamma och hennes väninna i överraskningspresent är nu klara. Likadana, men i olika garn. Originalgarnet blev lite mjukare och jag fick göra lite anpassning på par två eftersom garnet tydligen var lite tjockare. Jag fick minska fyra maskor vid virkningen så att det blev en "båge" mindre. Annars blev de så veckiga vid handen att det inte blev snyggt. Jag är i alla fall väldigt nöjd! Tycker de blev jättefina! Mamma får välja vilka hon vill ha så får hon ge det andra paret till sin frusna väninna.

De vänstra är första paret och de högra det nyaste paret.




Vänster hand med orginalgarnet och höger med restgarner.

 Det senaste paret skulle behövt lite längre bit gallermönster ser jag nu. Men de duger som de är!

Mönster: Mock Cable Wristwarmer
Garn: Gepard Cash Sock på ena paret och Nurturing fibres supertwist sock på andra paret.
Stickor: 2,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar