onsdag 10 januari 2018

Mamelucker

När mameluckupproret startade (du kan läsa om det tex HÄR) blev jag lite sugen på att sticka mig ett par jag med! Sociala medier svämmade över av mamelucker. Min svärmor skulle göra sig av med lite restgarner och jag norpade åt mig en del av dem och stickade mig ett par.

Jag stickade lite kortare midja (stickade till första röda nystanet tog slut) och stickade sedan långa ben. Jag ville ha värme både till rumpa och lår! Jag fick göra lite fler maskor i midjan än enligt mönstret, blev dock lite väl många och inte så tight resår, men det funkar. Resten var enligt mönstret, ja utom förlängningen av benen då. Har inte använt dem än, men tänker mig att de är bra att ha när vi ska åka skidor! Eller om jag får för mig att ta kjol/klänning någon dag.




Mönster: Majas mamelucker
Garn: restgarner i ren ull
Stickor: 2,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar