tisdag 18 september 2018

Like the cool kids

När jag såg mönstret Like the cool kids ville jag verkligen sticka en mössa efter det mönstret. Jag har inte haft något bra garn har jag tänkt och kikat lite emellanåt då jag kommit ihåg när jag befunnit mig i garnsammanhang. Plötsligt slog det mig att jag fick Naturally Amuri från sambon då han varit på Nya Zeeland. Det kunde kanske passa. Började enligt mönstret, men tyckte det blev för stort, började om med färre maskor, men då blev det för litet. Repade igen och tog lite fler maskor, men färre än enligt mönstret. Det visade sig också bli för litet... Efter en viss väntan började jag om på nytt, med antal maskor enligt mönstret igen. Det blev ju bra. Till slut.




Om det ska bli fina fotografier på mössor så måste man ha långt hår. Jag har kort hår. Det ser ut som jag inte har något hår alls... Men mössan är jättefin! Den kommer att värma bra i vinter!

Mönster: Like the cool kids
Garn: Naturally Amuri DK
Stickor: 3 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar