söndag 7 november 2010

Syfestival och bakat

I helgen var jag på Syfestivalen på Stockholmsmässan. Det är roligt och härligt att klämma och känna på alla underbara garner och titta på vackra grejer. Tyvärr så tillåter ekonomin inga större utsvävningar just för tillfället, så jag handlade inte så mycket. I ärlighetens namn börjar det faktiskt bli ont om plats i min garnlåda också... :-)

Jag köpte i alla fall detta:
-Ett garnnystan från Stäkets hantverk & design, det är 85% merinoull och 15% kasmir, 50 g = ca 700 m. Det känns jättelyxigt och jag har planer på en sjal i lite spetsmönster...
- En materialsats med beskrivning på hur man gör makramé-änglar (Rosa kompaniet).
- Lite pärlor.
- Ett par skinnremmar.
- Några hemlisar till adventskalendern jag ska ge bort (se längst ner på höger sida i bloggen)...

Jag var också med på en workshop där jag först fick lära mig att sticka upp maskor på stickan (istället för "vanlig" uppläggning), mycket fiffigt! Sedan var det dominostickning vi lärde oss. Kul teknik!

Jag satt brevid en kvinna som stickade en lång snodd. Hon var väldigt pratsam, så jag lärde mig att sticka snodd med :-). Den stickas med bara fem maskor och på två strumpstickor. Bra att ha som kant på annat stickat enligt kvinnan, eller bara som snodd...

Nu behöver jag återigen tid till allt jag vill göra.


Fick höra talas om denna kaka med godiset Käck innuti (heter visst Kick nu för tiden...) och var ju bara tvungen att prova eftersom jag älskar Käck! Jag vet inte riktigt vad jag tycker, kanske skulle vara godare om man hade mer citron i... Men ganska god var den ändå, den är uppäten :-D

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt med ett besök på symässan. Dominorutor är kul. Har också sett stickade snoddar men inte testat det själv ännu. Njut av dina inköp!

    SvaraRadera
  2. Jag var också där men dominokursen var den enda jag inte hann, synd för det ser så roligt ut

    SvaraRadera