fredag 26 november 2010

Vantarna färdiga!

De är klara!!! Förutom att jag brukar ogilla att göra två likadana saker efter varandra så tycker jag ju verkligen inte om att fästa trådar. Men när jag gjorde dessa vantar så hände något magiskt. Det var KUL att göra två lika efter varandra och jag fäste trådarna utan att ens fundera på saken och direkt när de var färdiga (har aldrig hänt tidigare)... :-)

Mönster och garn skrev jag om i förra inlägget. Stickor tre använde jag. De blev lite väl lösa i skaften och lite för små i händerna. Om jag gör dem igen ska jag påbörja tummen direkt i sista mönsterdelen. Och kanske ha en halv storlek störrre på stickorna i den delen också, så att de blir lite större över händerna.

Vantarna ser ju inte riktigt ut som de hör ihop, men vad 17 gör det? Jag tycker om dem i alla fall!

7 kommentarer:

  1. Supertjusigt! Själv har jag snart fyra färdiga vantar - från fyra olika par. :P One sock syndrome för vantar?

    SvaraRadera
  2. Wow! Jättesnygga! Så bra att slutfasen gick galant, det är ju verkligen inte varje dag ;-)

    SvaraRadera
  3. Tjusiga vantar! Det gör väl inget att de är lite olika - garnet har ju den effekten. Ha en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att de blev fantastiskt fina!!

    SvaraRadera
  5. Urfina! Jag gillar att färgen gör dem lite olika, det gör dem speciella. Vet att jag hade samma fundering när jag stickade muddar i självrandande garn förut. Tänkte på en annan sak med vantar, du har nog stickat mycket mer än vad jag har, men mitt vantpar var lite litet precis när det var färdigt, nu så är de precis lagom, så de har töjt sig lite med användandet. Hoppas dina gör det också då :-)

    SvaraRadera
  6. Supersnygga! Effektgarnet är ju verkligen pricken över i:t!

    SvaraRadera
  7. Jättesnygga vantar, gillar mönstret!

    SvaraRadera