lördag 18 februari 2012

Pulsvärmare och is-ägg


Garnet (Drops Alpaca, färg 401) som jag stickade mammas mössa av räckte ju till ett par vantar också. Jag tvekade om det verkligen skulle räcka, men visst gjorde det det. Och det blev faktiskt lite kvar till dessa pulsvärmare också. Jag lade upp det antal maskor jag trodde skulle passa till ett par lagom stora pulsvärmare, stickade några varv resår och använde sedan samma mönster som på mössan, Medeas Forever 21-beanie. Jag chansade på att garnet skulle räcka, men den här gången saknades det lite, tre varv till av resåren hade jag gärna haft, och liiite mer till avmaskningen, ena avmaskningen blev lite väl tight tyvärr... (stickor 3,5)



Jag och barnen har gjort islyktor och isägg! Vi färgade med vanliga vattenfärger. Jag vet inte om vi fyllde ballongerna för mycket, men de sprack innan de var genomfrusna, så de är bara tunna skal. Men det gör inget, fina är de i alla fall. Fast just nu snöar det här...

4 kommentarer:

  1. Skönt med pulsvärme! Jag brukar använda mina när jag ligger i sängen o läser bok ��

    SvaraRadera
  2. Wow vilka fina isägg och lyktor! Och pulsvärmarna är superfina :-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina pulsvärmare! Jag är helt fast i det just nu, stickar ett par till Theodor nu, Corinne och jag har redan fått. Sambon vill också ha, men han vill ha med fingar så jag får väl se när jag orkar det. Vilka superfina isägg! Corinne har gjort på sitt dagis, då gjorde de enfärgade och målade på med färg, det blev också jättefint.

    SvaraRadera
  4. ...och nu har isäggen och -lyktorna smält bort :-(

    SvaraRadera