lördag 5 maj 2012


För ett par år sedan köpte vi en ny ytterdörr. På den gamla satt en liten krok med vilken man kunde haka fast dörren så att den inte slog igen av vinden. På den nya dörren har jag inte haft lust att skruva fast en sådan krok. Nu har jag äntligen löst problemet ändå! Via Pinterest hittade jag inspiration: den här dörrstoppen och hos Retro Mama där de här söta husen! För ett par dagar sedan satte jag mig vid symaskinen och improviserade... Åh, att jag aldrig lär mig att följa mönster istället... Och att jag aldrig lär mig att mäta ordentligt innan jag klipper... Det blev ju så klart superkrångligt att få ihop allt, det blev ju inte alls som jag hade tänkt mig. Huset tål absolut inte att syna närmare i sömmarna... Men  kanske duger det den här sommaren i alla fall?!

Tyg: vävplast från IKEA.
Fyllning: Vete (eftersom jag har ca 20 kg kvar av min säck...)
Mönster: Dumt påhitt av mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar