lördag 5 maj 2012


Storasyster har en jättesöt rosa necessär med elefanter på, som håller varandra i svansarna och har några hjärtan på sig. Verkligen supersöt! En dag när Sambon skulle på konferens så ville han ha en lite mindre necessär varpå han tar den söta rosa elefantnecessären... Inte så manligt, men han brydde sig inte... Jag tänkte i mitt stilla sinne, ett bra projekt för mig, att sy en lite manligare necessär. Storasyster tycker att elefantnecessären är lite pinsam, när man är nio är så är det rätt mycket som är pinsamt... Så när jag ändå höll på att sy så sydde jag en ny till henne med. Jag hoppas den faller i smaken... Jag gjorde den hög, så att schampo, balsam och tvål kan stå upp istället för att ligga. Får se om det fungerar bra.



Lillasyster har önskemål om lördagsgodis idag: Marshmallows och mammas egen kola! Vem kan motstå den önskan? Så klart kokar jag kola till min lilla loppa! 


Och lägger upp den i hennes absoluta favoritskål! 


Tyger: Plastad bomull från IKEA och Åhlens (inköpta för lääänge sedan):
Mönster: Jag har gjort samma necessär så många gånger, att jag inte behöver titta på mönstret längre, men det är DETTA som jag tidigare använt. Den höga improviserade jag ihop.

1 kommentar:

  1. Vilken fin mamma du är :-) Jag är imponerad över hur lätt du syr necessärer, den jag fick av dig är superfin, och välanvänd (jag tar den varje gång jag ska iväg någonstans). Jag har fått för mig att jag skulle tycka det var jättesvårt.

    SvaraRadera