tisdag 29 oktober 2013

Halvvantar/Pulsvärmare


Av restgarnerna från Pelle-vantarna har jag stickat ett par pulsvärmare eller halvvantar eller vad man nu ska kalla dessa?! Mönstret heter Estrid och är estniskt fiskfjällsmönster (eller spiralribb eller fusknäverstickning). Jag tycker det är himla fint! Enkelt att sticka men mycket fin effekt att maskorna lutar åt sidan. 



Jag ville gärna ha tum-hål i dessa, så jag har inte riktigt följt mönstret. Tyvärr upptäckte jag för sent att man faktiskt började uppifrån i det här mönstret, att den kanten blev lite fint böljande (den som är nere på min arm). Men jag löste det lite käckt med att maska av med I-cord avmaskning med 4 maskor istället. Det blev rätt ok det med!

Garn: Drops Delight (grå) och Drops Fabel (svart)
Stickor: 2,5
Mönster: Estrid av Marias Garn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar