lördag 12 oktober 2013

Pelle-vantar

Min syster fyller snart år. Hon gillar katter och har en grå-vit lurvig kelgris som heter Gizmo. Då kan väl dessa vantar passa ganska bra som present?!




När jag först stickade den ena vanten blev den lite för lång och aningen för bred. Att de blev lite breda gör inte så mycket tycker jag. Däremot så fungerar för långa vantar inte så bra. Jag förkortade vantarna lite och fick också förändra mönstret på katten i toppen (endast svansen). Jag tycker ändå att de blev väldigt fina till slut!

Mönster: Pelle av Eva-Lotta Staffas
Garn: Drops Delight (grå) och Drops Fabel (svart)
Stickor: 2,5 mm

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, man kan köpa mönstret! Om du klickar på "Pelle" ovan, så kommer du till en länk på Ravelry där man kan köpa mönstret! :)

      Radera