lördag 8 februari 2014

Benvärmare


Storasyster har fått ett par benvärmare. Jag hade nämligen gett bort hennes till Lillasyster, eftersom hon aldrig använde dem... Men det skulle jag minsann inte gjort, hon ville plötsligt visst ha ett par benvärmare. Vi sökte genom Ravelry och hittade ett par som jag kände för att sticka och Storasyster tyckte var snygga.



Garn: Julklappsgarnet från Ice Yarns, vet faktiskt inte vad det heter. 50% ull och 50% Acryl. Jag har använt ca 125 gram.
Stickor: 4

Jag stickade på 60 maskor. Benvärmarna blev lite tighta, men Storasyster har ganska smala ben, så det går bra. Svårast är att dra dem över foten/hälen. Mönstret gör att de är lite stumma, inte så stretchiga som jag trodde att de skulle bli.

De blev väldigt fina i alla fall. Både jag och Storasyster är nöjda. Mycket finare än de köpta som Lillasyster fick, tycker Storasyster...   :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar