måndag 10 februari 2014

Vantar och bröd

Jag älskar mönstret Spring Roses - in Vienna, vantarna som jag har stickat sju par av redan... Nu har jag äntligen stickat ett par till mig själv också! Två nystan (ett av varje färg) räcker bra till 2 par vantar i min variant (en ros mindre än i mönstret). Så när jag stickat paret som jag gav Jenny i julklapp bestämde jag mig för att jag skulle göra ett par likadana till mig själv!





Detta par har jag haft med mig som pendlar-stickning, bara stickat på på väg till och från jobbet, på pendeltåg och buss. Lite krångligt att följa diagram då, men med en postit-lapp som man förflyttar så går det ganska bra!

Mönster: Spring Roses - in Vienna, en ros mindre på längden och lite anpassning av prickarna på tummarna.
Garn: Grått Fabel från Drops och röd-rosa Gjestal Babyull, ca ett halvt nystan av varje färg.
Stickor: 2,5



Surdegsbröden med dinkel som jag bakade för några helger sedan föll döttrarna på läppen. De brukar annars inte vara så förtjusta i mina bröd, eftersom jag envisas med att stoppa i (enligt dem) äckliga frön och torkade frukter... Fyra bröd påbörjade på lördagkvällen och bakade på söndagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar