lördag 17 maj 2014

Snutte-uggla

Ända sedan jag första gången såg en "djur-mormorsruta-snuttefilt" har jag varit sugen på att virka en. De är ju så otroligt fina! Jag har dessvärre inte haft någon att virka den till, så det har inte blivit av tidigare. Men nu äntligen har en kollega på jobbet blivit pappa för andra gången. Och då passar jag på! Men jag känner mig lite osäker på hur han (och mamman till barnet) uppskattar virkade grejer... Är det bara vi garn-nördar som tycker att de här är supergulliga? Hur som helst, de får väl låta bli att använda den om de inte uppskattar den tänker jag.






Skönt att bli av med lite restgarner. Det bruna nystanet är helt slut, det gröna och oranga är pyttelite kvar. Jag fick göra lite special längs kanten eftersom garnet inte skulle räcka, men jag tycker det blev helt okej ändå.








Mönster: Finns på bloggen Brittas Ami (scrolla ner lite på sidan). Mycket fina mönster där!
Garn: restgarner, Saffran från Drops (brunt och vitt), Fresco från Svarta Fåret (grönt), det oranga minns jag inte vad det är.
Virknål: 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar