onsdag 14 maj 2014

Vetekudde

Hemma med sjuk Lillasyster idag. Hon ligger och kollar på tv och jag får helt oplanerad tid att sy (för sticka ska jag fortsätta undvika)!

Sambons syster hade nackspärr häromdagen och ojade sig över att hon inte hade någon vetekudde... Toppen tycker jag som har min säck med vete kvar (säkert minst 10 kg kvar i den). Sydde en innerkudde med vete i av ett gammalt lakan. Fodralet sydde jag som ett örngott av restbitar av ett Ikea-tyg som jag tycker är så fint! Det räckte precis!

Framsidan:

 Baksidan:


Idag har jag fått akupunktur för andra gången. Kände mig helt slut i armen efteråt. Hoppas nu att detta påskyndar läkningen. Träffade en arbetsterapeut häromdagen. Hon gjorde bedömningen att ulnarisnerven är det som krånglar, att den ligger lite i kläm pga svullnad och orsakar smärtorna. Hon visade bilder och det känns som om det skulle kunna stämma. Ska få någon slags skena att ha nattetid och jag ska till en läkare på fredag. Magnetröntgen skulle behövas enl sjukgymnasten, för att kunna fastställa vad som är fel. Vi får väl se vad läkaren gör för bedömning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar