onsdag 11 mars 2015

Dockskåpsdekoration

En kollega håller på att renovera ett dockskåp. Det låter så kul tycker jag och hon visar så fina bilder på vad hon gjort. Nu fyller hon 30 i dagarna, så då kunde jag inte låta bli att göra en liten, liten present till henne. Varje hem behöver en stickning och en stickkorg!

Jag har stickat med sytråd, inte den tunnaste varianten, utan typ som jeanstråd i tjocklek. Det var ganska jobbigt, jag fick kramp i fingrarna... Jag hade en vild idé om att sticka randigt, men när jag väl satte igång så insåg jag att det skulle bli alldeles för jobbigt, så det fick bli enfärgat. Jag hade lite större nålar när jag stickade, men flyttade över till dessa som ser mer ut som riktiga stickor. Jag har limmat fast stickorna i stickningen och limmat ihop "nystanet" för att det inte ska gå sönder i dockskåpet. Skalan är 1:16 (eller 18) i Lundbydockskåp och min stickning stämmer ganska bra i storlek!



Jag gjorde en liten stickkorg också. En ljushållare inlindad i linsnöre fick bli en liten korg och däri har jag lindat ihop små garnnystan. Ett par stickor nedstuckna i garnkorgen tyckte jag blev fint!


En liten, liten present i ett litet, litet paket! Jag gjorde ett litet litet kort också. Det har varit jättekul att göra dessa små saker. Jag hoppas kollegan kommer att uppskatta det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar