fredag 27 mars 2015

Sockor

Såg så fina sockor i online stickcafé på facebook, så jag kände bara att dem måste jag sticka! Lite tid har det tagit, jag stickade klar den första. Sen när jag skulle börja med den andra insåg jag att mina två nystan ur samma färgbad inte alls var likadana blev jag så besviken. I det andra nystanet löpte en svart tråd med i det gul-gröna-orangea och sen var det ju inte riktigt samma färger resten heller...
Jag lade undan sockorna och sen har de fått ligga. För ett litet tag sedan bestämde jag mig ändå för att färdigställa dem. Och se, de blev ju rätt häftiga ändå, trots att de inte är exakt samma färg!















Här bytte jag fot, så det svarta kom inåt istället. Jag vet inte vad som är snyggast, det ser rätt läckert ut med båda.







Egentligen använder jag ju inte sockor så mycket, men nu borde jag ju faktiskt göra det, när jag har så här fina. Jag kunde inte välja ut några få kort, alla blev så fina :-D

Mönster: Stitch Surfer sock, jag gjorde inte exakt som mönstret, för då skulle det eg varit två likadana sockor, men jag tyckte det blev så mycket läckrare med spegelvända fält.
Garn: Drops fabel svart och drops delight färg 10.
Stickor: 2,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar