tisdag 29 augusti 2017

Summer bursts in June

Organic knitters hade en sommar-KAL (knit-along) med tre olika sjalar, en för varje månad. Jag föll för den första som heter Summer bursts in June. Köpte garn till mig själv i födelsedagspresent från barnen och sambo. Perfekt! Jag fick precis det jag ville ha och de slapp jaga runt efter något! Började sticka den på semestern, men har gjort lite små-projekt emellanåt. Men nu blev den i alla fall klar innan sommaren är slut!



Mitt garn var lite tunnare än det som stod i mönstret. Jag gjorde en extra popspot-rand för att få sjalen lite större. Det blev bra! Jag är väldigt nöjd med den. Det är extra kul för att garnet luktar så gott.

Mönster: Summer bursts in June
Garn: Nurturing fibres supertwist sock
Stickor: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar