tisdag 23 oktober 2018

Opererad fot och sticktid


I torsdags opererade jag min hallux valgus knöl på höger fot (opererade den vänstra för ett år sedan). Det innebär lite extra sticktid när foten behöver hållas i högläge för att inte svullna och göra ont...


Två pumpor i restgarner passar väl utmärkt så här i slutet av oktober. Tyckte de blev väldigt fina i orange-gult (restgarn från Estland) och orange-brunt (Drops Delight).

Mönster: från Stoff & Stil
Garn: Rester av ullgarn i regnbågsfärger som jag köpt i Estland för många år sedan (stickade en kofta till lillasyster i garnet) och Drops Delight
Stickor: 3,5 mm och 2 mm


Snart är det ju jul också (tiden går fort). Önskar jag orkade massproducera dessa stjärnor. Jag tycker de är så fina och vill ha många själv och tänker mig att de skulle vara perfekta presenter att ge bort i december... Men två får nog räcka för den här gången (stickade två för ett år sedan också). 

Mönster: Stjärna
Garn: Rester av Drops Merino Extra Fine
Stickor: 3,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar