söndag 7 oktober 2018

Projektpåsar

Jag sydde ett par projektpåsar till stickningarna igen, efter Tant Koftas mönster som man hittar på Instagram #koftansstickpåse. Jag har sytt efter det mönstret tidigare och nu när de nya påsarna är färdiga inser jag att förra gången jag sydde dem tänkte jag att jag skulle sytt lägre och bredare påsar... Men det mindes jag inte förrän efteråt... Nästa gång kanske.


Tyg från Ikea (svart bottentyg och vitt med blomrankor), tyg från Frösö Handtryck (gula och grå prickar), gamla jeans (bottentyg), gamla linnebyxor (ljusgrått inuti) och ljust grönt tyg inuti som jag inte minns var det kommer ifrån.



Jag var uppe i Östersund förra helgen och passade på att besöka Frösö Handtryck. Köpte ett paket med lite större stuvbitar tyg (Blåbär i två olika färger, Fjäll och det med gul/grå prickar minns jag inte vad det hette). Vi fick också se hur de jobbade med tillverkningen av julgransmattor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar