söndag 13 januari 2019

Torgvantar av restgarner

Jag försöker göra av med de garner jag har hemma, rester och sådant jag köpt inte direkt till något projekt, eller för så länge sedan att jag glömt vad jag tänkte när jag köpte det. Känns bra att inte köpa nytt när man ändå har så mycket hemma. Också roligt att göra små projekt, som blir färdiga fort.

Nu har jag stickat två par torgvantar av resterna från en babykofta. Har bara 4 gram kvar av garnet, det är bra! :)



Mönster: Travelling Cable Hand Warmers by Purl Soho
Garn: Drops Baby Merino
Stickor: 3 mm


På nästa par improviserade jag för att göra av med så mycket av garnet som möjligt. Gjorde lika många maskor som i mönstret ovan. Stickade uppifrån och ned. Gjorde en tumme och stickade ihop med handen, gjorde minskningar för tumkilen. 1x1 resår i början, slut och på tummen, 3x1 på resten.

Mönster: Eget påhitt
Garn: Drops Baby Merino
Stickor: 3 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar