söndag 29 mars 2009

Favorit i repris... Tofflor.


Så här blev svärmors tofflor! Hon har inte fått dem ännu, men jag tror att de kommer att passa. Svärfar var ju egentligen den som ville ha ett par tofflor, men hur jag än töjde och drog i dem så blev de inte större än ett par 39:or. Så jag gav dem till min mamma istället. Hon blev jätteglad och hade på sig dem direkt. Tyvärr glömde jag fota dem innan jag gav bort dem, ska kolla om jag lyckas få in en bild från mobilen. Måste byta dator då bara...

Jag måste hur som helst beställa mera garn och sticka ändå större så att svärfar får ett par tofflor också. Jag har återigen använt mig av Fröken C´s mönster till tofflorna. Jag rekomenderar alla att prova att sticka dessa! Är så roligt och enkelt och det blir så fint! Men nu är det kanske är slut på "ylle-toffel-säsongen" snart... Fast det blir ju säsong igen så småningom...

Här kommer mammas tofflor:

1 kommentar:

  1. Jättefina. Perfekt present till de som har allt också. Lär jag mig att sticka ordentligt någon gång så lär det bli några såna :-)

    SvaraRadera