torsdag 16 april 2009

Äntligen färdiga!

Svärfars tofflor alltså. Stickade som en galning i påskhelgen och förbjöd mig själv att pyssla med några roligare saker förrän de var klara... Det går ju ganska snabbt att sticka dessa, men när jag nu stickade mitt sjunde par tofflor sedan årsskiftet (eller nåt sånt) så känner jag mig lite less på dem... Fröken C´s mönster "som vanligt", garnet Eskimo från Drops (drygt tre nystan till storlek 41 ungefär). Tovade i tvättmaskin som vanligt, men med vanliga tvätten. Tofflorna blev inte så tovade som de brukar, men de duger. Tidigare har jag tvättat med lite mindre tvätt och alltid haft jeans med som är lite grövre. Jag vet inte om det beror på grövre tvätt att tovningen blir bättre, men jag har för mig att jag läst nåt sånt någonstans...



Sambon fick agera toffel-modell, svärfar får tofflorna i helgen. Jag hoppas att han kan ha dem och att han blir nöjd. Jag slapp i alla fall broderier den här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar