söndag 5 juli 2009

Veckans pyssel

En ny burk med Fröken Elsas mönster har jag gett bort under veckan som gått. Jag utvecklade den lite och gjorde den som en princesstårta. Rosen kommer från boken "Virka amigurami" av Mia Bengtsson. Uppskattad present som gömdes undan barnen...



Storasyster blev ju avis på Lillasysters katt för ett par veckor sedan. Hon beställde Flickan i samma bok som rosen kommer ifrån. Den blev mycket mindre än jag trodde (ca 11 cm bara), men det beror väl lite på vad man har för garn gissar jag. Flickan döptes direkt till Lisa, och Lisa vill ha en kompis enligt Storasyster. Och Lillasyster vill också ha en Lisa...


Jag har köpt en krokningsnål (strl 4 mm) också. Än så länge har jag bara virkat en provlapp och testat att byta färg, olika sorters maskor mm. Det blir tätt och fint med krokningen. Jag har inte hittat nåt bra mönster på vad jag vill göra, så jag måste leta vidare... Men det är en kul teknik än så länge. Är det någon som har nåt bra tips på kroknings-mönster (eller tunisisk virkning som det tydligen också kallas)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar