lördag 8 augusti 2009

Taggboll och semestern snart slut...

Lite pyssel har jag i alla fall hunnit med under semestern, men jag trodde jag skulle pyssla mer. Jag har snöat in totalt på virkning just nu, det är ju så lätt att ta med sig. Alla tråkiga bilresor går plötsligt alldeles för fort, jag hinner ju inte virka så mycket som jag vill ;-).

Jag var lite sugen att virka Taggbollen som jag sett många andra som gjort. Mönstret hittar du här! Jag använde garnet Fresco från Svarta Fåret igen (hittade det på rea). Tyvärr köpte jag bara ett nystan och det visade sig inte räcka. Men det blev helt ok med tre vita "taggar" också tycker jag, och jag tror inte att lill-kusin M (8 månader) misstycker. Jag stoppade i en sån där gul grej från ett kinder-ägg med två skallror i, det rasslade och plingade lagom högt tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar