måndag 21 december 2009

God Jul!


GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
önskar jag alla som läser min blogg!

Vi firar jul på landet i år, så egentligen tänkte vi inte köpa någon gran. Men i söndags morse hade sambon och jag, utan att ens ha prata om det, kommit på att det liksom inte riktigt blir jul om vi inte har en gran. Vi köpte en och klädde den tillsammans med barnen samma dag, så att vi hinner njuta av den innan vi åker bort (och den börjar att barra...).



Förra vintern köpte jag garn (Milano från Hjertegarn) till en rosa Åremössa som jag själv ska ha. Nu har jag stickat den färdig, bättre sent än aldrig!
Den lilla svampen är virkad efter mönster i Mia Bengtssons bok Virka Amigurumi. Jag lade i en liten bjällra så att den låter lite eftersom den var en present till en liten kille. Lillasyster vill absolut lära sig virka nu. Hon vill också göra en svamp.

3 kommentarer:

  1. God Jul till dig med! Fina bilder på fina saker också!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut med granen! Söt mössa och gulliga svamp! Förstår att lillasyster också vill lära sig virka, det är ju så fantastikt roligt!

    God Jul!

    SvaraRadera