söndag 6 juni 2010

Morsdagspresent och orkidé

Ganska fin morsdagspresent...!

Jag köpte den själv och det ska bli ett par tofflor till Sambon... Jag försökte säga lite snyggt att jag önskade mig ett presentkort på lokala garnbutiken, men det hanns tydligen inte riktigt med... Som tur var hade jag hittat dessa fyra nystan Eskimo från Drops på rea (19 kr/st), som barnen kunde få ge mig. Åh, vilken överraskning...


Vi har fyra orkidéer i vårt sovrumsfönster. Just nu blommar två av dem. Den ena vet jag inte vad det är för sort (och den har jag glömt att fota...), men den andra är en phalaenopsis. Den blommar för andra gången på samma stängel och har 8 stycken stora fina blommor. Visst är de vackra!?

1 kommentar:

  1. Underbart med paket som man får välja själv, då blir det ju rätt

    SvaraRadera