lördag 31 juli 2010

Ufo nr 3...



För många år sedan började jag brodera en Miranda-nalle (den med röda hjärtat). Jag fastnade verkligen för broderi, jag som tidigare inte alls tyckt att det var fint med broderade tavlor. Så jag beställde en till (den längst till vänster) och sen beställde jag två till så att barnen skulle kunna få två tavlor var. När jag hade broderat den tredje (den med kortet i handen) ledsnade jag totalt. Hur kul är det egentligen att brodera när man nästan bara använder grått???

I våras hittade jag broderierna igen, men kände fortfarande ingen lust att färdigställa dem. Jag bad min mamma att hjälpa mig med den sista (med blomgirlangen) och det gjorde hon. Hon gillar inte att brodera efterstygn, så dem har jag gjort klar nu i sommar. Ramarna kommer från Ikea. Mitt allra äldsta ufo (tror jag iaf) är färdigt!!!

1 kommentar:

  1. Brodera är kul som attan, men jag förstår om du tröttnar om du bara gör Miranda-nallar. Söta är de hur som helst!

    SvaraRadera