torsdag 26 augusti 2010

Pennfodral - kanske har jag lärt mig något idag...


Storasyster har börjat i skolan! Första klass! Jag förstår nu alla som säger att småbarnsåren går så fort och att man ska ta vara på dem. För det har verkligen gått fort.

När man går i skolan kan det ju vara bra att ha ett pennfodral tänkte pysselmamman som alltid slarvar med att mäta... Sagt och gjort, jag sydde ett pennfodral. Innan jag började måttade jag på ett ungefär med en penna så att det skulle bli lagom stort. Sedan sydde jag, utan att mäta något mer, så som jag tyvärr alltid gör. Kanske har jag lärt mig något idag, men det är inte säkert... Om man ska ha ett pennfodral är det bra om skolpennorna får plats i det också... Pennfodralet är i minsta laget för en ny penna, när man har vässat den ett par gånger går det bra dock. Att mäta är visst lite viktigt. Vi får se om Storasyster godkänner pennfodralet. Jag är iaf nöjd med hur det ser ut, det blev snyggt tycker jag. De gamla jeansen från förra inlägget har använts igen och en dragkedja från loppis. Mönstret är detta från poppylinda, samma som jag tidigare använt när jag sytt små necessärer.

4 kommentarer:

  1. Jag tror dottern blir helnöjd! Hur ofta har man helt nya pennor? :-)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Så smart med återbruk också.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint! :)
    Jag blev helt klart inspirerat! :D
    Love it! :)

    SvaraRadera