söndag 10 april 2011

Det går trögt

Jag har haft för mycket att göra, har knappt hunnit handarbeta alls de senaste veckorna. Saknar det verkligen. Och inget handarbete betyder inget bloggande heller. Saknar det med... Jag får istället redovisa vad jag har för händerna när jag väl hinner sitta ner:

En halsduk med två olika garn har jag påbörjat. Jag stickar med stickor 4 och två trådar samtidigt, en babyalpacka och ett silkesgarn. Garnerna köptes på rea för ett tag sedan, mönstret med tappade maskor köpte jag för länge sedan (har stickat en sjal i det tidigare). 20 cm har jag kommit och jag har tröttnat. Bara ca 1,5 m kvar (eller så långt garnet räcker)...

Ett par pulsvärmare gjorda av restgarn (Drops Delight och Drops Fabel) är också påbörjade. Jag har gjort ett par likadana tidigare, men då använde jag mindre stickor. Nu har jag stickor 3,5 och 36 maskor/värmare (började med fler, men minskade efterhand eftersom de verkade bli stora).

Pulsvärmare är ju det ulitimata restgarns projektet har jag just insett. Det går inte åt så mycket garn, men samtidigt gör man av med småsnuttarna i garnlagret. Toppen! Finns ju så otroligt många roliga mönster att testa på pulsvärmarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar