söndag 22 maj 2011

Virkat Nintendo ds-fodral

Storasyster fick ju ett stickat fodral till sin Nintendo ds för ett tag sedan. Jag påbörjade ett till Lillasyster också, men bestämde mig för att virka istället, eftersom det var så krångligt med alla färger. Rosa blev det till Lillasyster (som vanligt), men när jag virkat färdigt nästan hela Mario-motivet upptäckte jag att fodralet blir för trångt... :-( Av någon anledning drar jag åt hårdare när jag håller på och byter färger. Orkar inte repa upp och göra om, så nu försöker jag draaaaa i den. Jag kan få ner ds-et i fodralet, men jag tror inte att Lillasyster klarar det... Vi får se om jag lyckas töja ut det tillräckligt, annars får hon använda fodralet till något annat.







Mönstret är en rutmönster-blid på Mario som jag googlade fram och själva påsen har jag improviserat mig till. Förutom att den är för liten, så är jag rätt nöjd med den ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar