lördag 8 oktober 2011

Lakrids, necessär och garn



Häromdagen var jag inne på Ica Maxi på lunchen. Där hade de erbjudande på garn, stickor och virknålar - ta fyra, betala för tre. Kunde inte låta bli, köpte fyra nystan Järbo Raggi batik i två olika färger. 65 kr styck tyckte jag borde vara ett bra pris, dvs 195 kr för alla fyra. Men nu när jag har kollat runt på webshoppar så kan man hitta dem för 55 kr st... Jag har inget särskilt projekt för garnet. Just nu stickar jag sockor med stickor 2,5 och är så less på att det går så långsamt, men vad det nu än blir med Raggi-garnet så kommer det i alla fall gå fortare eftersom stickor 4,5-5 rekomenderas :-)


Lillasyster var på 4års-kalas idag. En liten necessär med en liten borste, hårspännen och hårsnoddar gav hon bort tillsammans med lite slime.
Tyget är från Åhléns och mönstret har jag hittat HÄR. Väldigt enkel att sy, går snabbt och blir väldigt fint!




För ett par veckor sedan var jag på lakridsprovning. Det var jättekul, kan verkligen rekomenderas! Butiken som ordnade detta heter Lakridsroten och hon som höll i provningen hette Lotta Raab. Vi fick prova alla möjliga olika sorters lakrids i olika kombinationer och efteråt handlade vi... Jag kom hem med en hel massa gott! Kan särskilt rekomendera Lottas egen salmiakkola, smakade knäckigt och lakrids samtidigt, SUPERGOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar den lakritskolan, köpte den för ett år sedan just där (brukar klippa mig på en frisörsalong runt hörnet där) och minns den fortfarande. Necessären var jättesöt, finns mönstret på nätet? Trevlig helg :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin necessär och vad gulligt att ge bort det i present, bra idé!

    SvaraRadera