lördag 16 mars 2013

Vantar att ge bort!


En kollega fyller 60 år i maj. Jag tycker mycket om henne och tänkte att jag skulle sticka något att ge  henne i present. Jag funderade på en sjal, eftersom hon fyller i maj. Men jag kände att jag varken hade tid eller riktig lust att sticka en sjal. Så då fick det bli ett par vantar istället, lite snabbare projekt! Kollegan tycker mycket om änglar, hon målar ibland väldigt söta knubbiga tant-änglar (jag hade önskat att jag hade haft en sådan ängel och gjort ett eget mönster av). Så vantar med änglar passar väl bra?! I maj?! Ja, ja det kommer en vinter snart igen... ;-)



Ber om ursäkt för de suddiga bilderna, lägger upp dem via mobilen och då blir det tyvärr så...

Som vanligt följde jag inte mönstret till punkt och pricka. Jag lade till en egen liten kant där jag stickade in kollegans namn och året, 2013. Jag är väldigt nöjd med dem, förutom att tummarna är lite väl breda och att kanten rullar sig väldigt. Kan man fixa det på något vis? Jag tar tacksamt emot tips!

Mönster: Ängel, ur "Vantboken - Solveigs vantar" av Solveig Larsson (lånad på biblioteket)
Garn: Drops Fabel (ungefär 31 g svart och 23 g turkos gick åt)
Stickor: 2,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar