onsdag 1 maj 2013

Glad-sockor!



I adventsbytet i december förra året fick jag ett sockgarn i regnbågsfärger. Jag är verkligen förtjust i flerfärgade garner, det händer något hela tiden trots att man bara stickar slätstickning (eller resår). Det blir liksom inte lika långtråkigt när åtminstone färgerna ändras. De här sockorna har jag stickat när jag pendlar till och från jobbet, ja och lite hemma också. Av någon anledning så är jag inget bra på att mäta storleken när jag stickar. De två par sockor jag stickat i mitt liv hittills har blivit för stora... Fast detta par bara liiite förstora. Hur som helst är jag väldigt nöjd med dem, sköna och fina!

Garn: Regia Funstripe
Mönster: Sockor från tån och uppåt
Stickor: 3

4 kommentarer:

  1. Verkligen strumpor man blir glad av att titta på. Så duktig du är. Strumpor har inte riktigt lockat mig än, men en vacker dag sitter jag väl där och stickar strumpor jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är som sagt lite roligare att göra sockor om det händer något med färger elle mönster.

      Radera
  2. Åhh vilka underbara godbitar! Dom hade jag inte tackat nej till.. <3 Superfina!

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är nog garnet som gör det! :-)

      Radera