lördag 29 november 2014

E-tidningen Avmaskat

Härom dagen köpte jag första numret av e-tidningen Avmaskat! Det var riktigt mysig läsning och flera fina mönster! Rekommenderas verkligen!!! Jag ser fram emot att nästa nummer släpps!

I magasinet var det en artikel om stickor, där författarna testade olika stickor med utbytbara spetsar. Intressant läsning som verkligen fick en att vilja prova fler "lyx-stickor"! Jag har inte haft råd att unna mig själv så mycket på stick-fronten, men jag har i alla fall ett set med knitpro symfoni-stickor som jag verkligen gillar! De är fina att titta på och sköna att sticka med. När jag bytte mina gamla ärvda stickor och stickor inköpta på loppisar mot knitpro-stickorna så kändes stickningen plötsligt nästan som en helt annan "sport"! :-)  Enda nackdelarna är att de inte finns i mindre storlekar för de utbytbara spetsarna och att de är lite ömtåliga (en har gått av och en annan lossnat från metallfästet).

Avmaskat lottar nu ut tre av de lyxiga stickorna de testat till läsare! Jag håller tummarna och hoppas på chansen att vinna ett par av någon sort som jag inte provat tidigare!


Samma bild som i inlägget nedan, men det är faktiskt mitt enda projekt med knitpro-stickorna just nu, då de andra projekten kräver tunnare stickor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar