söndag 15 mars 2015

Hjärtekatter och syskondjur.



För läääänge sedan virkade jag en Hjärtekatt, den rosa-turkosa på bilden nedan. Den virkades närmare bestämt i april 2013... Känns som om det är på tiden att jag skickar iväg den! Jag stickade också ett syskondjur, men fäste aldrig trådarna eller gjorde hjärta, ögon och mun på den. Känns ganska bra ändå att jag nu har färdigställt dem. Allt bara för att jag fick lite restgarner över när jag stickade mina disktrasor (Järbo Soft Cotton). Jag tänkte att jag skulle virka en katt av allt som blev över, men än så länge har jag ju bara stickat två trasor, och så fick jag plötsligt sådan lust att göra en katt. Garnet var så tjockt, så det gick så fort. Stor blev den visst, i alla fall jämfört med den andra virkad i Tilda...




Rosa-turkos katt och syskonfigur:
Garn: Tilda
Mönster: Hjärtekatt HÄR och Syskondjur är gjort efter eget huvud.
Stickor: ca 3 (minns inte riktigt)
Virknål: 3

Restgarnskatt:
Garn: lite grövre restgarner i bomull/akryl
Virknål: 4,5

1 kommentar: