torsdag 8 september 2016

Torgvantar

Jag har varit sjuk i två omgångar senaste två veckorna. Men inte för sjuk för att sticka som tur är. Jag satt hemma och kollade på podcastar om stickning och hittade denna fina: Kammebornia podcast! I ett av avsnitten startades en knitalong av ett par torgvantar, Small flower mitts. De var så söta, så jag påbörjade dem direkt i olika restgarner jag hade hemma, men KALen var förstås redan slut, eftersom jag tittade igenom alla sju avsnitt på rad. Men det gör ju inget, lika kul att sticka ändå.







Torgvantarna matchade blommorna i min trädgård väldigt fint, både lavendeln och "nakna jungfrun" (vet inte om den heter så...?).





Mönster: Small flower mitts
Garn: rester av drops alpaca (lila och ljust rosa) och av drops fabel (svart, vit och cerice)
Stickor: 2,5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar