söndag 20 november 2016

Misslyckad mössa

Köpte mig ett lyxigt garn för länge sedan och påbörjade en mössa, den blev liggande eftersom jag var lite tveksam till storleken. Nu har jag äntligen gjort den färdig i alla fall. Men den blev inte alls som jag hade tänkt mig :-(
Den är lite för tight och alldeles för kort. Jag tänkte mig att den skulle ha lite häng där bak, men den ser just nu ut som en enfärgad jordgubbsmössa... Inte fint alls. Det är ett fantastiskt mjukt och gosigt garn. Jag borde väl repa upp den och göra om egentligen, men jag har tappat lusten. Det är ju så enformigt och tråkigt att bara sticka runt, runt... Men jag vill ju så gärna ha den där mössan som jag tänkte mig att jag stickade...!


Mössan är lagom stor till Lillasyster, men hon vill absolut inte ha den. Den är ju ful! Och jag håller med henne, snygg är den verkligen inte när man har den på sig...

Mönster: Hat to match
Garn: Zealana Performa kiwi lace
Stickor: 2,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar