lördag 8 juli 2017

Hakar på trenden...

... med att sticka fruktpåse att använda istället för plastpåsar. Finns många exempel på nätet, tex på Järbos hemsida. Jag hittade också DENNA och testade att sticka den. Jag kontrollerade inte garnet så noga, jag tänkte att det är ett tunt lingarn, borde funka. Och det ska ju gå åt så himla lite, så mitt lilla restgarnsnystan räcker säkert! Men det gjorde det givetvis inte. Fick skarva med lite bomullsgarn för handtagen. Ser rätt ok ut ändå. Vikt 25 g.



Men den blev väldigt liten. På bilden är det ett äpple, en citron och en paprika i påsen (man tager vad man haver). Inte alls så stor som jag trodde att den skulle bli... För att den inte skulle bli ändå mindre när man skulle sy ihop botten, så virkade jag istället en botten med bomullsgarnet. Blev väl okej.


Garn: Rester av yllotyll lingarn och bomullsgarn
Stickor: 5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar