tisdag 14 april 2009

Sittkudden är klar!

Att virka i trikåtrasor är tungt, den här sittkudden väger nästan 4 kg och det utan stoppningen... Jag höll på att få träningsvärk i fingrarna och händerna, det gick inte att virka för långa stunder i taget. Jag använde en virknål som är 9mm.
Jag hade tänkt mig nån fin färg, men när jag var i butiken hade de så tråkiga färger så det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men ganska snygg blev den i alla fall :-)
Det är kul att virka i trikåtrasor för det går så fort, man kan göra stora saker utan att det tar för lång tid (otålig? jag? näää...)
Jag hade tänkt fota kudden med något brevid så att man ser hur stor den är, men jag kunde inte komma på vad jag skulle ta, har ingen tändsticksask hemma (brukar ju användas för att visa storlek på saker). Den är ca 20 cm hög, 50 cm i diameter och 160 cm runt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar