tisdag 26 maj 2009

En ängel

Jag har en jobbarkompis jag tycker mycket om och hon fyller år imorgon. Jag tänkte att jag ville ge henne något litet särskilt förutom den ihop-skramlade presenten från jobbet. Hon tycker mycket om änglar och målar själv jättesöta akvarelltavlor av änglar. Så en liten virkad amigurumi-ängel letade jag mönster på, men hittade inga... Det slutade med att jag använde delar av det här mönstret på en hello-kitty fe. Sen fick jag plötsligt nys om ett ängel-mönster (av crochetera) som fanns att köpa på etsy.com... Då hade jag ju redan virkat en del, så jag mixade mönstren lite som jag själv tyckte blev bra. Jag blev rätt nöjd med resultatet (men jag skulle önska att jag var bättre på att brodera ansiktet...).

Ängeln poserade glatt bland blommorna ;-)


3 kommentarer:

  1. Din arbetskamrat blir nog jätteglad tror jag :) Det hade iaf jag blivit!

    SvaraRadera
  2. Väldigt söt ängel! :)
    Jag tror att det är samma mönster som jag har köpt på Etsy, fast jag har inte virkat någon än. Din blev mycket gulligare tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Tack för snälla kommentarer!
    Min arbetskamrat blev jätteglad, särskilt när hon förstod att jag gjort den själv :)

    SvaraRadera