tisdag 12 maj 2009

En elefant-gris-mus :-D

Innan jul köpte jag en del garn på rea som jag egentligen inte visste vad jag skulle göra med, bland annat safran från drops. Nu har jag gjort en randig elefant efter det här mönstret!

Väldigt söt blev den, men jag vet inte om den ser ut som en elefant...? Med öronen ser den ut som en mus, och svansen rullar sig som en gris-knorr. Det är nog en gris-mus-elefant...

Jag klurade länge på hur jag skulle göra med ögonen eftersom jag ska ge bort den. Jag vill ju inte riskera att den går sönder och ögonen lossnar så att barnet kan sätta dem i halsen. I "min" garnaffär hade de virkat amiguramisar och gjort virkade ögon också, det blev helt ok tyckte jag.

Det tog en faslig tid att göra klar denna, jag tycker att det är så extremt tråkigt att slutföra projekt när jag måste sy ihop dem... När allt var klart tyckte jag att öronen var för små, så jag gjorde dem lite större än mönstret.

4 kommentarer:

  1. Oj vad söt!!!!! Den har du lyckats bra med :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att din elefant var supersöt! Jag gillar när de inte är är autentiska utan mer personliga. *tumme upp*

    SvaraRadera