söndag 9 augusti 2009

Gosans vän Mysan




Gröna Gosan som Lillasyster fick när hon lämnade sina nappar hos katterna på Skansen har äntligen fått en vän, Mysan. Jag tycker det är så tråkigt att göra samma sak flera gånger. Därför tog det lite tid innan den rosa katten blev färdig, men under semestern "tvingade" jag mig själv att göra klart innan jag fick börja på något nytt. Garnet är Fresco från Svarta Fåret igen...
Jag hade ju också lovat barnen att virka flera Flickan ur Mia Bengtssons bok Virka amigurumi. Jag gjorde ju en, men sen har jag absolut ingen lust att göra samma igen... Som tur är verkar barnen ha glömt bort det :-)

3 kommentarer:

  1. så söta !
    jag är precis som dig, inte alls kul att göra samma sak flera gånger.. gjorde en kanin ur mias bok oh mannen min ville ha en (?) så då fick jag snällt göra en till..
    virkar mycket bakelser å sånt med och dom gör sig ju bäst fler..så det är ett långtidsprojekt :-)

    SvaraRadera
  2. Söta dom är tillsammans :)

    Jag håller med det är lite tråkigt att göra fler av samma sak, iaf om det är stora grejer. Det tar emot fast samtidigt får man upp farten när man gjort samma sak ett par gånger, så man kan virka utan att tänka liksom ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller också på med bakverk och det är ett evighetsprojekt eftersom man vill ha fler av samma...
    Men det är ju faktiskt som Stjärnfall säger, man är effektivare när man virkar samma flera gånger. Man slipper kolla mönster så ofta och kan också ändra lite om man inte är helt nöjd med mönstret!

    SvaraRadera