lördag 15 augusti 2009

Väska

Idag hittade jag min symaskin! Den står alltid på samma ställe, men har inte använts på ett tag och blivit överbelamrad med en massa grejer, så att den knappt syntes. Jag var tvungen att laga en "fin-handduk" som börjat repa upp sig i ena kanten... *irriterande*

Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag har sytt en väska idag! Jag hittade mönstret på den för evigheter sedan. Jag har varit sugen på att sy den länge, men inte kommit mig för. Köpte ett tyg på IKEA också för evigheter sedan. Och idag, äntligen, har jag sytt den! Mönstret hittade jag hos Knåpmodern, det finns en tutorial på den HÄR också (men den har jag inte läst, hittade den nu). Den var väldigt lätt och rolig att sy!
Väskan blev ganska fin faktiskt, men inte så funktionell... Om jag gör den igen så ska jag göra lite längre handtag så att det också blir större "hål" in i väskan. Handtaget ska vara lite smalare också. Den är lite svår att bära som den är nu... Och så ska jag mäta lite noggrannare. Det blev lite krångligt när "innerväskan" blev aningen större än "ytterväskan"... Jag skulle kunna tänka mig att göra den mindre också, som en handväska mer. Kanske ett framtida projekt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar