fredag 2 juli 2010

Armband och semester!


Jag har testat att göra makramé-armband. Det var kul, snabbt gick det också. Tråden är vaxad bomull från panduro, en del pärlor kommer också därifrån, en del pärlor är från barnens gömmor. Hade på mig mitt med gröna pärlor på jobbet idag och två kollegor beställde varsit armband. Undrar hur mycket jag kan ta betalt för dem, vad skulle du vara beredd att ge?

Storasyster ska få det med blå pärlor och Lillasyster med rosa. Försökte övertala sambon att han också skulle ha ett, utan pärlor eller med en svart eller metallpärla, men han är svårflörtad...

Nu blommar flädern brevid vår tomt. Jag sitter ute och doftar. Har lust att göra lite flädersaft, men det hinns tyvärr inte med i år.

Den här veckan har barnen varit på landet med mormor och morfar medan sambon och jag har jobbat. Jag är helt slut, herre gud vad mycket saker man ska hinna med när barnen är borta. Gå på bio, ut och äta, shoppa, gå på museum, handarbeta, klippa håret, motionera, prata ostört med sambon... Det har varit en härlig vecka! Imorgon åker vi till barnen på landet för sex veckors semester! Underbart!

3 kommentarer:

  1. Ha en skön och trevlig semester!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite barnfritt, men också fint att se dom igen. Trevlig semester.

    SvaraRadera
  3. Fina armband! Om du inte redan har åkt förbi Frösön så finns det ju faktiskt en garnaffär på ön (alldeles för nära mitt hem... ) på Bergsgatan. garndesign och inspiration tror jag den heter. Ligger på en gavel. Drops-garner och lite annat. Som mitt favoritgarn Kauni. från Östersund åker man över hela bron, sedan svänger man höger och fortsätter ca 200-300 meter. Åker man förbi Netto-Livs har man åkt lite för långt.
    Annars kan ju Lottas bod på Skolgatan 33 i Östersund. vara ett mysig besök. Butiken har legat där sedan urminnes tider...
    Glöm inte bort Jamtlibutiken.. Finns ju lite hantverksrelaterat där också. Å ska du mot fjällen är ju Kaki i Åre en favorit (Den stickade Åre-mössan är ju kakis påhitt)
    Trevlig semester!

    SvaraRadera