lördag 12 mars 2011

Pulsvärmare



Jag hade skrivit av ett mönster på muddar från boken "pulsvärmare, en inspirationsbok" av Birgitta Adolfsson. Jag hade tydligen inte skrivit så noga, för när jag stickat den första nästan färdig insåg jag att jag gjort fel... Vad skulle jag göra? Repa upp och sticka rätt? Sticka en till fel? Sticka två par, ett par fel och ett par rätt? Jag bestämde mig för det sista, jag stickar två par! Nu har jag gjort den första av båda paren. Tycker faktiskt att de är ganska snygga båda två. Men jag vill ju ha dem som jag tänkt från början, så jag tänker ge bort ett par till en vän. Hon frågade för ett tag sedan om jag tog beställningar och ville gärna ha pulsvärmar. Sen pratade vi inte mer om det, så ingen beställning är gjord, men hon kan ju få dem som en överraskning. Som vanligt när jag stickar så följer jag inte riktigt mönstret, egentligen ska det vara en "krås-kant" på dem, men den ville jag inte ha... Garnet är Drops Alpaca som jag fick i julklapp i adventskalender-bytet.

Nu måste jag uppbåda energi att sticka två till likadana... SSS. Finns en bra ordlista hos Ilsefin, för alla kluriga sticktermer man läser om ibland =)

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Vill se en bild på det andra paret också när de är färdiga!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Lika fina båda två! Kommer du ihåg "felet" så du kan göra om det?
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera